gezelligheid/genieten - Reisverslag uit Malta, Malta van Hennie Hoogendoorn - WaarBenJij.nu gezelligheid/genieten - Reisverslag uit Malta, Malta van Hennie Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

gezelligheid/genieten

Blijf op de hoogte en volg Hennie

20 Juli 2017 | Malta, Malta

hoi hoi,

na 1,5 week maar weer even een verhaal vanuit hier. om jullie ook een beetje up to date te houden van mijn belevenissen/werk/enz.. ;-).

1,5 week geleden begon mijn eerste week met zelfstandig werken en het lopen van eigen wijken. Ondanks dat dit weer even wennen was voor mij ging het wel goed. ik kreeg een x aantal tafel onder me hoede en deed alles van begin tot eind. Het vragen van een aperitief/wijn tot het vragen naar de koffie aan het eind. Aperitieven en koffies zijn hier van groot belang. Je kan beloond worde als jij degene ben die de meeste koffies en/of aperitieven heb verkocht de afgelopen maand. Vanaf vorige week zijn dat mijn werkzaamheden om een x aantal tafel onder me hoede te nemen en de gast een fijne avond te wensen/bezorgen. ondanks dat het hard werken is en 's middags met de set up voor buiten erg warm kan zijn is het erg gezellig met elkaar. afgelopen maandag was mijn eerste ontbijtshift. Dit houd in dat je vraagt of de gast koffie of thee wenst en verder haal je steeds de vuile borden uit. als de gast weg is dan maken we het tafeltje weer opnieuw op voor de volgende. het ontbijt kan erg druk zijn, want het restaurant is het hoofdrestaurant voor het ontbijt. deze eerste shift is prima gegaan. Na het ontbijt maken we alles weer schoon en klaar voor het diner. Ook de afgelopen week heb ik zo nu en dan wat Nederlands mensen gesproken die hier met vakantie zijn.

Naast het werken hang ik af en toe de toerist uit. ;-)
vorige week woensdag ben ik naar Mellieha geweest. Een plekje hier ongeveer 10 minuten vandaan. ik heb daar wat rondgewandeld en genoten van het mooi uitzicht wat ik had op sommige plekken. een uitzicht over de bay van Mellieha, het einde (oost kant)/noorde van malta met daarachter Komino en daarachter Gozo. Ik ontmoette daar Nederlandse mensen die mij het een en andere vertelde over Malta/bevolking/ activiteiten die aan te raden zijn. Mooi om dit alles zo te zien. smiddags heb ik daar lekker geluncht. Heb daarna nog wat rond gesnuffeld en toen terug naar het hotel waar ik verkoeling heb gezocht in de heldere zee. savonds nog even verkoeling gezocht in het zwembad van het hotel.
vrijdags heb ik een mooi rondje in de buurt van het hotel gelopen. het was hier vorige week best winderig waardoor je de golven mooi tegen de rotsen/cliffen zag splatjse. het was een rondje langs een diep ravijn, langs de kust. echt super mooi om te zien. aan het einde van mijn rit wat een mini beetje klimmen was werd ik verrast door het uitzicht naar Gozo en het einde van noord malta. nu zag ik de west kant van het einden van malta. goed eindpunt om even te genieten van het uitzicht. na even ben ik weer terug getrippeld en een lekkere lunch genomen in het hotel met ook daar weer prima uitzicht.
Woendag had ik een Ýes i can' training van het hotel. yes i can is wat het hotel wil overbrengen naar ieder personeelslid en zij moeten het overbrengen naar gasten. iets wat eigenlijk heel belangrijk ik. ze zeggen ook. say never, ever no. voor ieder probleem is een oplossing en probeer alles mogelijk te maken. het begon met een stukje historie van het hotel, een stukje over brandveiligheid. hoe je moet handelen bij brand/rookontwikkeling, als je met een groep een ruimte moet verlaten enz. enz.. We hebben af en toe wat opdrachten met elkaar gedaan soms een filmpje gekeken een prima lunch ontvangen en meer kennis over wat het bedrijf wil uitstralen, hoe het bedrijf handelt, hoe gaan we om met klachten en wat doen we daar mee. kortom best een leerzame dacht vond ik zelf. ik was er wel een beetje van onder de indruk. het is goed om te zien dat het personeel gemotiveerd/getraind word om het hotel nog beter uit de doeken te laten komen. om maar te zeggen.. er word aan het begin van de maand met het personeel gesproken over de resultaten van de revieuws die het restaurant heeft gekregen. afgelopen maand staat dit hotel op nummer 2 van malta. door deze dingen te delen zorg je ervoor dat je 1 bent met elkaar om naar hetzelfde te streven. iets wat ik echt super vind. savonds een rondje gelopen met mijn kamergenoot en uiteraard wat mooie plaatjes gemaakt en een gedeelte van de sunset gezien.
vandaag (donderdag) ben ik daar mdina en rabat geweest. mdina is een van de plekken die hoog gelegegen is en je kan zeggen dat het een soort vestingstad is, maar dan zonder water erom heen. ;-). leuk oud stadje om door heen te dwarrelen. qua uitstraling zijn mdina an rabat een beetje gelijk. rabat heeft alleen meer kerkjes en wat catacombussen. in 1tje ben ik in geweest is niet veel te zien, maar het idee dat je het heb gezien is prima.
dat was het weer tot vandaag. ik heb het goed naar me zin en geniet hier nog steeds van alles. ook al ziek ik iedere dag hetzelfde als ik uit me raam kijk of waar ook, maar het blijft serieus waar mooi.

tot snel weer.

groetjes van mij

  • 20 Juli 2017 - 21:58

    Arianne:

    Hoi Hennie,

    Erg leuk om zo van jouw belevenissen op de hoogte gehouden te worden!

    Groetjes van je fam. uit Oldebroek!

  • 20 Juli 2017 - 23:33

    Michael:

    Het was weer fijn om te lezen dat alles goed gaat met je. Veel groeten en een een dikke knuffel. Xxx

  • 31 Juli 2017 - 17:51

    Heleen:

    Hey Hennie...., super leuk om te lezen, fijn dat je het naar je zin hebt, op de foto's is te zien hoe mooi het er is!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Hennie

Stage radisson blu malta

Actief sinds 05 Juni 2017
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 8499

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 31 December 2017

Stageverslag Radisson Blu

Landen bezocht: