lang geleden - Reisverslag uit Comino, Malta van Hennie Hoogendoorn - WaarBenJij.nu lang geleden - Reisverslag uit Comino, Malta van Hennie Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

lang geleden

Blijf op de hoogte en volg Hennie

24 Augustus 2017 | Malta, Comino

Ha iedereen,

Het is weer te lang geleden dat ik hier mee bezig ben geweest. Dit komt ook mede doordat ik niet heel veel weg ben geweest en aangezien ik niet steeds hetzelfde wil schrijven moeten we soms wel even wachten op wat leuke dingen. haha.

Laat ik weer even terug in de tijd gaan om mijn herinneringen te delen met jullie. Een week of drie vier geleden vroeg mijn manager hoe alles ging met werk enzovoort. Ik vertelde hoe ik het vond en dat ik het wel naar me zin had hier. De manager vroeg aan mij of ik hostes en cashiere wilde leren. Ik zei natuurlijk gelijk ja dat wil ik wel. Achteraf dacht ik wel van 'wauw dat is snel al na 5 weken vragen of ik een andere functie wil!', maar zeker niet verkeerd en ook een goed teken denk ik. In de week van 2 augustus ben ik begonnen met de training van hostes (gasten welkom heten en naar de juiste tafel brengen) en cashiere (de bestellingen die je krijgt van collega's in de computer zetten, afrekenen en aan het einde van de avond de kassa afsluiten en opbergen). Ik ben met deze training begonnen, omdat deze persoon weg ging. Ik was dus haar vervanger. Deze gehele week heb ik de training gevolg. Hoe een dag er uit ziet is als volgt. Je begin smiddag's met het op orde maken met de naamkaartjes voor het buffet, diverse papieren rompslomp voor de avond printen, telefonische reserveringen aannemen en de gasten koppelen aan een tafel binnen of buiten. Na het eten start je met het klaar maken van het buffet met bestek, naambordjes en brood. Tijdens de avond ben je verantwoordelijk voor het ontvangen van gasten en het invoeren van de bestellingen. Tegen het einde van de service begin je al met de voorbereidingen voor het sluiten van nog geopende rekening. Uiteindelijk sluit je de gehele kassa, je telt het geld, bergt alles op, brengt het naar de juiste plaats en ben je klaar. Je heb al met al wel wat verantwoordelijkheid tijden deze dienst. Iets wat ik zeker niet erg vind. Ik vind het een prima jobje, maar klaarmaken van het buffet vind ik wel een beetje lastig. In de zin van het matchen van het juiste naamkaartje met het juiste gerecht. Maar positief al doende leert men.
De week erna was een wisselende week met ontbijt, bediening en cashiere in mijn eentje.

Mijn vrije tijd is nog steeds toppie. Divers wat ik doe. Soms is het ook gewoon niks doen en lekker relax een beetje rommelen. Natuurlijk ook lekker genieten van het zwemmen en alles d'r bij. Mijn collega's zijn ook echt zo gek als was in de positieve zin. gezellig en hard werken en leuk.
afgelopen week ben ik voor een paar dagen naar Nederland voor het overlijden van mijn oma. Gelukkig was alles geen probleem om terug te komen. Iedereen hier was heel hartelijk en meedenkend voor mij. Erg lief. Wanneer ik weer terug was werd ik ook weer hartelijk en blij welkom geheten en weer goed dat ik terug was. Deze week heeft ook hier het weer een wending gekregen denk ik, want er is hier al 2 dagen een beetje regen gevallen. Heel vreemd om te horen en in te leven dat het hier dus wel kan regenen. haha. Het is hier niet direct slecht, uiteraard niet. De temperaturen zijn prima en nog steeds genieten.
Verder ben ik ook nog naar Sliema geweest maar ga daar nog een keer naar terug. Ben daar nog niet op uitgekeken en heb toen alleen maar over de boulevard gelopen een heeel stuk.

Helaas gaat mijn kamergenoot ook al zeer spoedig weg wat wij en zij erg jammer vind. Haar stage zit er al weer bijna op en heeft het hier ook top naar haar zin gehad en wil absoluut niet weg hier. Maar helaas geen keus. Ik kan terug kijken op 2 leuke maanden met haar.

Zo ik hoop alles weer een beetje te hebben opgeschreven voor jullie.

tot snel!

liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Comino

Hennie

Stage radisson blu malta

Actief sinds 05 Juni 2017
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 8502

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 31 December 2017

Stageverslag Radisson Blu

Landen bezocht: